"Powstaniemy! Czerwoni niczym świt"

Czerwona królowa - Victoria Aveyard



Autor: Victoria Aveyard
Tytuł: Czerwona królowa
Rok wydania: 2015r.
Wydawnictwo: Moon drive
Liczba stron: 483
Ocena: 9/10


Tak wciągającej książki dawno nie czytałam!Z siłą błyskawicy  Mare Barrow wtargnęła w moje życie, wywołała spustoszenie i zostawiła za sobą cień oczekiwania na kolejne części..Długo czekałam na taką właśnie powieść, a jeszcze dłużej będę czekać na inne książki Victorii Aveyard!

Mare Molly Barrow wychowuje w świecie, gdzie świat podzielony jest na dwie klasy, zależne od umiejętności i koloru krwi.
Jest nieokrzesana, niewychowana i zrezygnowała z nauk pobieranych w szkole.
Ona i jej rodzina należą do klasy biedniejszej i tułającej się ciężką pracą, aby tylko przeżyć kolejny dzień.
Codziennie dziewczyna musi sobie radzić i pałać się złodziejstwem, aby dostarczyć rodzinie pieniądze i kartki na prąd.
Nad Mare wisi jednak powołanie do wojska, które pozbawiło jej rodziców już trzech synów.
Los jednak nie wyślę ją na front, a na królewski dwór.

Długo szukałam właśnie takiej książki, która mnie wciągnie, zaskoczy i zostawi po sobie cień na mojej duszy. Oczekiwałam że przeczytam romans, usiany różami.
Że główna bohaterka znajdzie księcia z bajki, którą ją pokocha i razem zostaną królem i królową.
Teraz dopiero sobie zdaję jak bardzo się myliłam i chylę czoła przed słowami "nie oceniaj książki po okładce".

Autorka ma świetny styl pisania, jest on prosty, a książkę czyta się naprawdę szybko. Nawet nie wiem kiedy i jak przeczytałam prawie pięćset stron.
Nie jest to typowa książka młodzieżowa, a już na pewno nie powiedziałabym że jest to książka dla nastolatek (chociaż na takim właśnie dziale ją znalazłam), moim zdaniem, każdy znajdzie w tej powieści coś dla siebie. Strategia, bunt, wojna, romans.. jest zaskakująco ciekawa i jakże oryginalna na rynku książek.
Występuje narracja pierwszoosobowa, dzięki której sami czujemy się jakbyśmy brali czynny udział w skomplikowanych losach Mare.
Powieść wprowadzi nas w zaskoczenie, smutek.. ale możemy oczekiwać też chwili zdenerwowania, czy śmiechu. Wiele razy chciałam krzyczeć do głównej bohaterki, żeby czegoś nie robiła, chociaż wiedziałam że i tak mnie nie posłucha.
Ponieważ Mare Barrow zawsze postawi na swoim, nawet wtedy, kiedy jej czyny będą zgubne.

45 komentarzy :

  1. Piszę, posty pojawiają się raz w tygodniu ;) Pozdrawiam
    Kusonoki Akane

    OdpowiedzUsuń
  2. ksiażka wprost dla mnie :) wciagająca i szybka do czytania :) miodzio zapisuje na licie moze kiedys na nia trafię

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi intrygująco. Aż mam ochotę przeczytać. To jest jednoczęściówka czy seria?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to seria, lecz o kolejnych częściach jak na razie nic nie wiadomo :)

      Usuń
  4. Lubię, gdy ksiażki mnie zaskakują, także zaciekawiłaś mnie :) w tym ogólnym podsumowaniu na początku można by było dodac jeszcze, jaki to gatunek książki :)
    Gdzie miałabym podesłać zdjęcia? :) i jakie dokładnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w zakładce "kontakt" znajdziesz mój e-mail :)
      chętnie zobaczyłabym te zagraniczne i już obserwuje Twojego bloga, pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  5. Lubię właśnie tego typu książki - przyjemny język, szybko się czyta, a jednocześnie powieść nie jest przewidywalna ;)
    Miłego dnia ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Może skuszę się na tę pozycję :)
    www.mishelle-a.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam, może skorzystam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! :)
      I zapraszam ponownie na mojego bloga

      Usuń
  8. A jedziesz zwykle jako pasażer czy raczej kierowca? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeszcze jako pasażer! Ale może we wrześniu może się to zmieni~~ ;3

      Usuń
  9. Musze po nią sięgnąć całkiem ciekawa;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi że kogoś przekonałam :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  10. Hmm, zaciekawiłaś mnie, lubię tego typu książki i na pewno po nią sięgnę ;D
    Zapraszam do siebie :) http://twofriendstwoworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przyszłości więcej recenzji, może znów Cię czymś zaciekawię ;)

      Usuń
  11. Czytałam, książka jest świetna :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post. Może skuszę się do przeczytania tej książki...
    http://necia-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetna książka :)
    Recenzja dobrze napisana :3
    http://zaczytanyksiazkoholik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za opinie, to dla mnie wiele znaczy :)

      Usuń
  14. coś dla mnie. :)))

    www.openhe4rt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. To bardzo fajne, że oprócz ciągle powtarzających się modowych blogów ktoś jeszcze chce pisać o książkach. :)
    Sama kocham książki, jednak chodzę do liceum humanistycznego, więc mam naprawdę mało czasu na czytanie tego, co chcę.
    Chętnie zaobserwuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! ;)
      ja staram się nadrabiać czytanie w drodze do szkoły i w czasie wolnym, gdyż w szkole średniej nauczyciele dają w kość :)

      Usuń
  16. Thank you for the kind words! <3
    Yes, ofc. I follow You :)

    OdpowiedzUsuń
  17. nono, nie powiem :) Mam nadzieję, że uda się tej książce jeszcze mnie zaskoczyć. Oby szybciutko znalazła się w moich rękach. :)
    http://odrobina-ciepla.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idealna na wakacje, gdy za oknem szaleje burza ;)

      Usuń
  18. Super post, bardzo ładny post :) Będę wpadał! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i zapraszam ponownie! :)

      Usuń
  19. no proszę tyle emocji i w dodatku szybko sie czyta:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. naprawdę książka warta przeczytania,
      miłego wieczoru ;)

      Usuń
  20. Jest na mojej liście do przeczytania w wakacje :)świetnie piszesz :)obserwuję :)będzie mi miło jeśli Ty także mnie zaobserwowujesz ale do niczego Cię nie zmuszam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje, Twoje słowa dla mnie bardzo wiele znaczą! ^-^
      Również Cię zaobserwuję.
      Miłej nocy!

      Usuń
  21. Trzeba zatem sięgnąć po nią, ja teraz czytam Beksińscy, Portret podwójny Grzebałkowskiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam owej książki, ale będę musiała się zainteresować.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  22. Miałam ochotę na tą książkę, jednak moja booklista na tyle się wydłużyła, że nie wiem kiedy uzbieram pieniądze na tyle tytułów :P Obserwuję i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i chętnie zajrzę! :)
      Z takich właśnie powodów dokonałam zakupu czytnika e-booków i z czystym sercem polecam.
      Miłego wieczoru!

      Usuń
  23. Nie moje klimaty jeśli chodzi o książkę ale fajnie, ze tak Cię porwała ta książka:)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie mojej recenzji.
Na każdy komentarz z chęcią odpowiem.
Postaram się odwdzięczyć i zapraszam ponownie. :)
Miłego dnia!