"Kiedy rozum mówi może kiedyś, a serce krzyczy teraz!"

Autor: Colleen Hoover
Tytuł: Maybe Someday
Rok wydania: 2015
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 384
Ocena: 5/10


Ckliwa i banalna, ale nadal romantyczna.
Historia o muzyce i zawikłanej miłości, która niczym w dramacie Wiliama Szekspira jest zakazana przez los.
Fenomenalna powieść miłosna, czy może zbytnio przesycone romansidło?




Życie Sydney było doskonale ułożone. Miała wspaniałego chłopaka, przyjaciółkę i studiowała wymarzony kierunek.
Codziennie siadała na balkonie żeby posłuchać gry przystojnego chłopaka z sąsiedztwa.
Czego więcej można chcieć od życia?
Wszystko jednak zmienia się w dniu jej urodzin, szczęście w jej życiu pęka niczym bańka mydlana, a ona pozostaje bez dachu nad głową i traci miłość swojego życia.
Znikąd nie może otrzymać pomocy, a nie zamierza wracać do domu rodzinnego i przyznać się, iż popełniła błąd, nie obierając wyznaczonej przez ojca kariery.
Z pomocą przychodzi jej muzyk z sąsiedztwa, Ridge oferuje jej pomocną dłoń i.. swoje serce.. Co jednak nie wróży nic dobrego..


Zraziłam się do książek Colleen Hoover po przeczytaniu „Hopeless”, już wtedy stwierdziłam że na rynek weszła moda na śmiertelne choroby wśród głównych bohaterów, lub inne ciężkie przeżycia w przeszłości.
Po przeczytaniu tej książki podtrzymuję swoją tezę, a kolejna książka C. Hoover jest doskonałym tego przykładem.

Kiedy życie głównej bohaterki rozsypuje się, niczym zamek z piasku, na pomoc pojawia się rycerz w srebrnej zbroi, nie mamy tu jednak do czynienia z historią pełną szczęścia i miłości.
Gdyż Sydney wplątuje się trójkąt miłosny, choć śmiało nazwałabym to czworokątem, lub nawet pięciokątem miłosnym, w którym każdy ma swoje mroczne tajemnice.


Występuję narracja pierwszoosobowa z oczu zarówno Sydney, jak i Ridge. Co moim zdaniem jest znaczącym  atutem, gdyż poznajemy odczucia obu stron. 
Styl pisania jest prosty i dosyć przyjemny, czyta się szybko i bezproblemowo. 

Jak dla mnie książka jest przesłodzona i naciągana. 
W prawdziwym świecie niestety, ale żaden książę w srebrnej zbroi nie zabierze nas z ulicy. 
Każdy bohater cechuje się również niezliczoną ilością poważnych opresji, co zapewne występuje i w rzeczywistości, lecz moim zdaniem są pewne granice, które Colleen Hoover podobnie jak w "Hopeless" przekroczyła. 

Jeśli ktoś z Was szuka niezbyt ambitnego romansu, do poczytania gdy za oknem pada deszcz, "Maybe someday" jest dobrym wyborem, nie można jednak oczekiwać za dużo. 

W książce występują teksty piosenek, które doczekały się światła dziennego. 
Chciałabym zaprezentować Wam jedną z nich pt.: Maybe someday, śpiewaną przez Griffina Petersona. 


97 komentarzy :

  1. Książka zapowiada się ciekawie. Myślę, że po nią w niedługim czasie sięgnę.

    http://patrysjahasmikmero.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że mimo niezbyt przychylnej recenzji na temat książki, jednak po nią sięgniesz :) pozdrawiam

      Usuń
  2. Ugh nie lubię przewidywalnych książek, albo takich pisanych chaotycznie i zaczynających się przez 4 rozdziały. Ostatnio wpadła mi w ręce "wyroki życia" autorstwa Laury Lippman - jeśli kiedykolwiek na nią się natkniesz, to możesz z czystym sumieniem ją zignorować - masakrycznie nudna, przez dwa tygodnie męczyłam się strasznie aż w końcu skróciłam swoje męki i nie doczytałam do końca :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sczerze mówiąc nawet jej nie kojarze, ale z tego co piszesz, to dobrze :)
      Ja także nie lubie przewidywalnych książek, a niestety większość romansów (jak zrecenzowana przeze mnie) takie właśnie są.. chociaż, nie wszystkie ;) Trafiłam na szczęśliwe wyjątki
      Miłego dnia!

      Usuń
  3. nie czytalam ;3
    moze przeczytam , fajny post :)

    http://by-aleksandraa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam, ale głośno było w sferze blogowej o tej książce, stwierdzam, ze szkoda mi na nią czasu i jestem Ci wdzięczna, bo w bibliotece znajdę na pewno ciekawsze zabijacze czasu.
    Piszesz ze świetnym stylem. Gustownie i lekko, czyta się z przyjemnością, Twoje argumenty trafiają i wydają się być niepodważalne. piosenka...No cóż...raczej nie dla mnie. Świetny blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje za miłe słowa, wiele dla mnie znaczą i dały mi wielką motywację do dalszego pisania! ^-^
      Co do samej książki, o samej autorce jest bardzo głośno, co szczerze mówiąc mnie dziwi.. przeczytałam parę jej książek, wszystkie jednak pisane są w bardzo podobny, jak nie taki sam sposób..
      W bibliotece czasami można wychaczyć więcej ciekawych pozycji, niż w księgarni za ponad czterdzieści złotych.
      Miłego dnia!

      Usuń
  5. Szczerze mówiąc to nie czytałam tej książki, ale jestem straszną książkoholiczką, a teraz chciałabym już po nią sięgnąć ^^
    Pozdrawiam i Zapraszam na nowy post!♥ stay-positive1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak samo! ^-^ dla tego właśnie po nią sięgnęłam, nie jest najgorsza, ale.. gdybym mogła wybrać, poświęcony czas wolałabym przeznaczyć na przeczytanie innej ksiązki, nawet innego romansu.
      Miłego dnia!

      Usuń
  6. Słyszałam o tej książce ale jakos mnie nie przekonuje do przeczytania :)
    http://luuvmy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie lubię naciąganych powieści i przesłodzonych.... :)
    Dziękuję za odwiedziny na moim blogu !
    Obserwuję i czekam na kolejne posty :)
    Będzie mi bardzo miło, jeśli również zaobserwujesz mojego bloga,
    ale nie jest to wymóg :) I tak będę chętnie wpadać do Ciebie !
    Miłego wieczoru !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje za przeczytanie mojej recenzji.
      Oczywiście że zaobserwuje, zrobię to z wielką przyjemnością. ;)
      Miłego wieczoru! ^-^

      Usuń
    2. Cieszę się, bardzo mi miło :) ;* Dziękuję ! :)

      Usuń
    3. Proszę bardzo :) czekam na kolejne posty na Twoim blogu!

      Usuń
  8. Bardzo fajny i ciekawy blog:) Ja ksiazki czytać uwielbiam:), dlatego z wielką przyjemnością będę tutaj zaglądać do ciebie!
    moc wakacyjnych uścisków:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za miłe słowa :)!
      Również postaram się jak najczęściej zaglądać na Twój blog.
      Miłego wieczoru ^-^

      Usuń
  9. Ha! Generalnie gustuje w innego rodzaju literaturze:). Jakos romanse nigdy mnie nie porywały a do tego jeśli są słabe... Nie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieję że w niedalekiej przyszłości uda mi się zrecenzować ciekawsze książki (i na dodatek nie romanse)! ;3
      Miłego wieczoru!

      Usuń
  10. Great post. You have a lovely blog! Let me know if you'd like us to follow eachother on GFC and keep in touch?
    Lyinyou blog & Lyinyou instagram

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much for your kind words :)
      I follow you ^-^

      Usuń
  11. Zaczęłam ją czytać ale jest zbyt przewidywalna i słodka że nie mogę jej skończyć :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również tak uważam,
      miłej nocy :)

      Usuń
    2. P.S. żeby ten korektor nie wysuszał najlepiej stosować krem nawilżający i krem pod oczy :)

      Usuń
  12. Od czasu do czasu lubię przeczytać romans ;) nawet jeśli książka jest słaba, to i tak po przeczytaniu moge sobie wyrobic o niej własne zdanie, więc tak czy siak warto czytać :) pozdrawiam z Wiednia i dziękuję za kontakt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za opinie i pozdrowienia :)
      Miłej nocy!

      Usuń
  13. Nice post and review. Maybe we could follow each other let me know <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Followed you. It is your turn to return the favor. I am waiting you on my blog.

      Usuń
  14. Bardzo fajnie piszesz i zachęcająco, co jest najistotniejsze:)
    powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, miło mi to słyszeć :)
      Miłego dnia!

      Usuń
  15. Bela postagens
    Canal:https://www.youtube.com/watch?v=eNNlFtDc1-o
    Blog: http://arrasandonobatomvermelho.blogspot.com.br/

    OdpowiedzUsuń
  16. ja książki wielbię, ale czasu mało na czytanie ich mam... ta tematyka co prawda trochę nie bardzo moja, ale może kiedyś po nią sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wydaje się ciekawa, aczkolwiek fabuła nie dla mnie. Również nudzą mnie powielane obecnie historie o śmiertelnych chorobach i ciężkich wydarzeniach z przeszłości.

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście na rynku znajdziemy jeszcze książki, których autorzy nie podzielili "mody". Niestety, mało ich :c
      Miłego dnia! ;3

      Usuń
  18. Nie ma nic lepszego na chandre niż prosty romans :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo dobra rekomendacja :) Oczywiście zostaję u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa :)
      Będzie mi bardzo miło Cię tu gościć
      Pozdrawiam ^-^

      Usuń
  20. hmm... tak czytam tą recenzję i myślę, może bym zobaczyła, jaka ta książka xD tylko, że jest jeden minus, nie lubię czytać romansideł :D
    pozdrawiam i zapraszam do siebie
    Mój blog - byAjina
    KONKURS FOTO klik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moim zdaniem nie jest warta czytania, tym bardziej jeśli nie lubisz romansów.
      Dziekuję za odwiedzenie bloga ^-^

      Usuń
  21. Zostawiłaś mi do siebie link i już Cię zaobserwowałam :) Masz rację faktycznie to coś dla mnie :)

    Zapraszam do udziału w moim rozdaniu : http://interendo.blogspot.com/2015/07/wielkie-rozdanie-2407-2408-u.html . W sumie do rozdania 20 nagród + 1 specjalna :)

    -15x 50ml woda perfumowana AVON LITTLE BLACK DRESS EAU FRAICHE dla niej
    -3x 75ml woda toaletowa AVON BLACK SUEDE ESSENTIAL dla niego
    -2x 150ml AVON SOLUTIONS DD BODY CREAM z SPF 15

    + 1 Nagroda Specjalna :) Specjalna co oznacza, że co to jest dowie się tylko Zwyciężca tej Nagrody:) Jestem boxiarą więc podpowiem, że to specjalnie przygotowany przeze mnie box ;) - interendob(l)ox ;D jak to dumnie brzmi ;) - jedyny taki niepowtarzalny w sieci :D

    Serdecznie pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. nie czytam romansów chyba ze jakies kryminalne czy z dreszczykiem lub psychologiczne wiec dla mnie odpada niestety:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście dużo nie tracisz :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  23. Ja lubię takie babskie książki o miłości itd. ale tak jak napisałaś, ten temat chorób staje się już oklepany -,- jednak mam do polecenia jedną wspaniałą książkę, mimo że dotyczy czegoś podobnego- Dziewczyna na Times Square

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo bardzo dziękuję, w najbliższym czasie postaram się przeczytać na czytniku e-booków. Skoro mówisz że warta uwagi :)
      Dziękuje za polecenie i odwiedzenie mojego bloga.
      Miłego wieczoru ^-^

      Usuń
  24. Za dużo słodyczy to aż przyprawia o mdłości. Już nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przeczytanie recenzji.
      Miłego wieczoru ^-^

      Usuń
  25. Raczej nie dla mnie, nie przepadam za książkami o miłości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przeczytanie recenzji,
      pozdrawiam ^-^

      Usuń
  26. uwielbiam czytać książki :)
    zapraszam do mnie :*** http://martienna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Bom dia
    Amei este post e me encantei em conhecer o seu blog. Ele é cheio de estilo, ótimas dicas de livros e tem uma aparencia espetacular!!!

    viciadasemlivros911.blogspot.com.br

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Google translator does not translate me a lot, but thank you for the kind words :)

      Usuń
  28. Kompletnie nie dla mnie :p

    OdpowiedzUsuń
  29. Hej, oto twoja nominacja

    http://jullson-blog.blogspot.com/2015/07/lba.html

    Zapraszam :))

    OdpowiedzUsuń
  30. Ta książka jest świetna, uwielbiam ją :)
    http://blogujzangie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za przeczytanie recenzji,
      miłego dnia :)

      Usuń
  31. Książka zapowiada się ciekawie.
    Super blog będę zaglądać częściej :)

    potrzebuje kliknięć pomożesz będę wdzięczna :)
    http://natalia004j.blogspot.com/2015/07/dresslink.html

    OdpowiedzUsuń
  32. Nigdy nie czytałam ale wygląda naprawdę interesująco :) I bardzo ładna ta piosenka, którą wstawiłaś :)
    http://loveecosmetics.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z opinią piosenki jak najbardziej się zgadzam.
      Miłego dnia! ^-^

      Usuń
  33. Wydaje mi się ciekawa zwłaszcza na wakacje. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak na wakacje idealna, nic ambitnego.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  34. Uwielbiam czytać książki i na pewno tą też postaram się przeczytać.
    Świetny blog zostaję na dłużej i daje obserwację. :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    Mój blog --->http://girl-with-dreeams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. myślę, że książka przypadałby do gustu mojej mamie
    ona wręcz pochłania romanse

    OdpowiedzUsuń
  36. Dokładnie tak, media przede wszystkim. Nie umiem tylko pojąć jednej rzeczy: czy ci wszyscy ludzie naprawdę nie są świadomi tego, że nikt nie jest idealny, a wiele cech przez nas odbieranych jako wady, przez innych mogą być odbierane jako zalety? Przecież to jest oczywiste, do cholery! Przepraszam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no coz, ja czekam na świat gdzie normalna kobieta ("gruba") będzie mogła normalnie wyjsc na ulice i normalnie zjeść tego przysłowiowego pączka, a nie martwić się co świat pomyśli. Bo to jest błędne koło, oceniamy innych i porównujemy do gazet, przez co sami napędzamy się żeby wyglądać "idealnie". a guzik, powinno się pokazywać w gazetach takie kobiety jakie są naprawdę, "żyj i daj żyć innym". Nie rozumiem czemu mam sie głodzic i odmawiać sobie jedzenia, tylko dla tego że paru redaktorów z kompleksem lalki Barbi pokazuje mi jakbym mogła wyglądać.
      Miłego wieczoru ^-^

      Usuń
  37. pomysł z książkami zamiast kwiatów na wesele boski! muszę to sobie zapisać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama będę chciała go w przyszłości wykorzystać! ^-^

      Usuń
  38. Great post!

    http://helderschicplace.blogspot.com/2015/07/fancy-with-shein_26.html

    OdpowiedzUsuń
  39. Chyba trochę za mdła dla nas ale znamy kogoś kto przepada za takimi romansami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak gustuje w romansach, ta ksiażka moim zdaniem była mocno przesłodzona >.<
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  40. Wydaje mi się, że to taka książka w sam raz na chwilę wolnego czasu, gdy nie ma się jakiejś swojej ulubionej pod ręką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, na takie momenty ta książka się nadaje. :)
      Miłego dnia

      Usuń
  41. Nigdy nie czytałam, ale ostatnio obiło mi się o uszy, że jest interesująca, jednak przeczytawszy Twoją opinię na pewno po nią nie sięgnę. Nie lubię takich opowiastek, tak jak napisałaś, dla mnie zbyt banalna i ckliwa historia.

    claudine-bloog.blogspot.com --> MÓJ BLOG
    KANAŁ NA YT

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za przeczytanie recenzji :)
      Miłej nocy

      Usuń
  42. Nie czytuję tego typu klimatów, po prostu nie moja bajka. Zwłaszcza, jesli podchodzą pod jakiś schemat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnimi czasy wszystkie romansy są bardzo schematyczne, a co gorsza wszystkie mają taki sam..

      Usuń
  43. Ciekawie się zapowaida,zachęciłaś mnie do przeczytania! :)
    zapraszam do siebie -> KLIK :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się ze mimo negatywnej opinii, zachęcilam Cie i dziekuje za (oczywiste) przeczytanie recenzji.

      Usuń
  44. Książka wydaje się okey. Choć trochę taka prosta.
    http://blogujzangie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest banalna, ale, jak większość romansów :)
      Miłego dnia

      Usuń

Bardzo dziękuję za poświęcony czas na przeczytanie mojej recenzji.
Na każdy komentarz z chęcią odpowiem.
Postaram się odwdzięczyć i zapraszam ponownie. :)
Miłego dnia!